Tijdens deze donkere dagen is het belangrijk om goed zichtbaar te zijn
op de weg. Dit geldt zeker ook voor vrachtwagens, want een ongeluk zit
immers in een klein hoekje. Contourmarkering van ferry winkler zorgt ervoor dat
vrachtwagens onder alle omstandigheden zichtbaar en veilig zijn.

Omdat een goede zichtbaarheid voor iedereen belangrijk is, heeft de
Europese Unie besloten om de wetgeving op contourmarkering aan te
passen. Wat dan precies? En hoe? Ferry Winkler heeft voor u de
belangrijkste regels op een rij gezet, zodat u straks precies weet waar u
aan toe bent.

Contourmarkering:

Fase 1
Vanaf 10 oktober 2008 is Regulation 48 in heel Europa van kracht. Het hoofdstuk 6.21 van deze wet schrijft voor dat alle nieuwe typen voertuigen zwaarder dan 7½ ton voorzien moeten zijn van retroreflecterende contourmarkering.
Onder nieuwe typen voertuigen wordt verstaan de voertuigen waar een fabrikant goedkeuring voor vraagt. De wetgeving is van toepassing op de voertuigcategorieën N2, N3, O2 en O3.

Fase 2
De uitbreiding van de wet, fase 2, is vanaf 10 juli 2011 actief. Vanaf dan wordt er niet alleen gekeken naar nieuwe typen voertuigen waar een fabrikant goedkeuring voor vraagt, maar naar alle nieuw geregistreerde voertuigen zwaarder dan 7½ ton. Ook deze uitbreiding
van de wet is van toepassing op de voertuigcategorieën N2, N3, O3 en O4.

Contour of lijn?
Regulation 48 geeft ook instructies over de wijze van markeren. Aan de achterkant van de wagen moet de totale contour voorzien zijn van retroreflecterende tape. Op de zijkant kan volstaan worden met de hoeken aan de bovenzijde en de lijn aan de onderzijde (over minstens 80% van de lengte). Ook de kleuren van de contourmarkering zijn in Regulation 48 vastgelegd: geel of rood op de achterkant; geel of wit op de zijkant.

Mocht U nog vragen hebben over contourmarkering neem dan gerust contact met ons op.
Dekoratie Studio Ferry Winkler BV
T 020-6999 738
E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.