In deze geïllustreerde nieuwsbrief laten we via een case study zien hoe het toepassen van autoreclame in zijn werk gaat. De volgende tekst is opgezet in de vorm van een stappenplan, die het proces van begin tot eind illustreert:

Stap 1: De klant komt met het verzoek voor autobelettering van zijn nieuw aangekochte auto (in dit voorbeeld een Volkswagen Crafter).

Stap 2: Om een goed idee te krijgen voor een ontwerp en bijbehorende prijs, vragen wij de volgende vragen:
A. Merk en type auto?
B. Kleur auto?
C. Schuifdeuren?
D. Ramen zijkant en/of achterzijde?
E. Verlengd en/of verhoogd model?
De volgende vragen die we stellen hebben betrekking op de gewenste uiting (boodschap en illustratie) op de auto:
F. Alleen teksten en logo's?
G. Eventueel een foto aan de zijkanten en/of achterzijde?
H. Misschien een gedeeltijke of zelfs een complete car wrap?
I. Specifieke wensen zoals retroreflecterende folie en/of raamblindering?

aangeleverd-bestand
Hierboven het door de klant aangeleverde bestand waar wij mee moeten werken.

Na deze op het eerste gezicht vele informatie hebben wij een goed beeld van de wensen en het doel van de klant. Nu kunnen we overgaan tot het aanbrengen van een perfect passende autoreclame.

Stap 3: Op basis van de aangeleverde informatie zoeken wij eerst het juiste model auto op in onze alles omvattende digitale 'auto lijncontour bestand' bibliotheek.

Contourlijnen van de verlengde VW Crafter

Hier vullen wij, in een juiste verhouding, alle mogelijke en gewenste onderdelen, zoals de gewenste reclame teksten, adresgegevens, logo's en full color prints die op de auto moeten komen. Na 35 jaar ervaring gaat dat bij ons vrij snel, maar vooral erg goed. 'Erg goed', omdat wij rekening houden met de hinderlijke delen van de auto die bijvoorbeeld een tekst onleesbaar zouden kunnen maken, zoals handgrepen, ramen, spiegels of simpelweg een stootrand.

Stap 4: Na het heen en weer schuiven van tekst en/of illustratie (positioneren) en het zoeken naar de beste manier om uw auto als een passend communicatiemiddel en visitekaartje voor uw bedrijf te gebruiken, komen we op één of soms wel drie ontwerpversies. Deze sturen we als beschermd pdf-bestand naar u toe, zodat u uw voorkeur kan geven en wij eventueel een aanpassing kunnen maken.

Ontwerp Ferry Winkler

Stap 5: Na uw definitieve goedkeuring beginnen wij met de voorbereidingen:
I. Teksten en logo's snijden in de verschillende kleuren die nodig zijn.
II. Foto's, of ander full color werk, op hoogwaardig vinyl printen.
III. De prints met de beste folie lamineren die op de markt aanwezig is, want wij investeren graag in de glimlach van de klant zodat hij na een aantal jaar nog steeds de mooiste kwaliteit autoreclame heeft.

Printer Laminator
Summa plotter

Stap 6: Op de afgesproken dag wordt de auto in de ochtend schoon gewassen bij ons afgegeven, zodat wij meteen kunnen beginnen met het vet en -micro-vuilvrij maken van de te bestickeren gedeeltes.
Eerst worden alle losse elementen tijdelijk op de auto geplaatst, positioneren noemen we dat, zodat we in de plaatsing eventueel nog enkele laatste verbeteringen kunnen doorvoeren.
Daarna beginnen we met de montage, die alleen door onze jarenlange ervaring goed en kwalitatief uitgevoerd kan worden. Wederom gebruiken we hier het woord 'kwalitatief', aangezien wij tot onze spijt nog altijd auto's zien rondrijden die door onze con-collega's zijn geplakt met óf slechte folie, óf gebrek aan materiaalkennis, óf geen kennis van het plak-ambacht. Met als gevolg dat teksten waterpas zijn, maar er op een auto scheef geplakt uitzien. Of de folie zit vol met belletjes, of kreukels, of nog erger.... waar de folie in de kieren en hoeken scheurt, omdat de folie tijdens het plakken verkeerd uitgerekt is.

Stap 7: Na het plakken gebeurt misschien wel het belangrijkste: onze kwaliteitscheck! Ziet alles er goed uit, is alles goed nabehandeld, zijn wij tevreden, is dit wéér een visitekaartje van Dekoratie Studio Ferry Winkler?

Achterzijde links

Is het antwoord 'ja' op al die bovenstaande vragen, dan bellen wij u dat de auto klaar is en opgehaald kan worden.
Het is altijd fijn wanneer een klant dan blij wegrijdt.



Achterzijde rechts

Zijkant

Close up